Egmonthuset,
Nydalsveien 12
952 03 421
[email protected]

LOUDS

HVEM ER LOUDS?

Unge kvinner har sine favorittbutikker de handler hos, følger i sosiale medier og som serverer de daglig inspirasjon. LOUDS – en ny nettbutikk med sports fashion for unge, urbane kvinner skulle ta en possisjon i dette markedet.

Unge kvinner har en bullshit-radar, der de umiddelbart gjennomskuer budskapet om det ikke føles ekte og troverdig. De stiller høye krav til brukervennlighet, kvalitet og kommunikasjonen – ikke bare fra influencere, men også fra brands.

LOUDS tok derfor valget å lansere nettbutikken i samarbeid med Egmont PEOPLE og influencerne Kristine Ullebø og Madeleine Pedersen for å komme tettere på forbrukeren og målgruppa.

Sammen skapte vi et univers som gikk langt utover bare å selge klær i en nettbutikk.

INNSIKT FØR LANSERING

LOUDS brukte innsikt fra Ipsos sine rapporter om unge kvinners bruk av sosiale medier, samt fokusgrupper. Egmont PEOPLE brukte innsikt fra kanalene til influencerne for å kartlegge hva slags innhold følgerne engasjerer seg i.

LANSERINGSEVENT

LOUDS er utradisjonell, og vi digger unike løsninger. Derfor ønsket vi ikke en vanlig pressefrokost med chiapudding og rosa ballonger, vi  hadde lanseringsevent hjemme hos Kristine Ullebø, med hennes blogglesere og fans. 

TOP OF MIND

Kristine og Madeleine produserte og publiserte ukentlig innhold om LOUDS i alle sine kanaler.Vi brukte video, tekst, bilder, livesendinger og eventer for Å fÅ nær kontakt med følgerne.Slik sørget vi for at LOUDS alltid var top of mind hos målgruppa.

EKSTRA BOOST

LOUDS konverterte godt fra sin egen Instagram-feed, og ønsket derfor å få enda flere følgere. Vi kjørte en enkel Instagrampost med Funkygine for en ekstra boost.

LOUDS fikk over 20.000 nye følgere på 24 timer!

I tillegg opplevde de salgsrekord den dagen Funkygine publiserte innlegget.

Bildet fikk over 25.000 kommentarer og 51.000 likes, i tillegg til en organisk rekkevidde på over en halv million unike. 

RESULTATER

LOUDS og Egmont PEOPLE klarte å lansere en edgy nettbutikk, med trendy sport fashion målgruppa ville ha. I tillegg lagde vi godt innhold de faktisk ønsket å se i feeden sin.

Med influencernes hjelp skapte vi mindre avstand mellom LOUDS og forbrukeren.

På bare 8 måneder oppnådde vi 16% kjennskap i målgruppen. I dag er LOUDS en populær nettbutikk for unge kvinner, og ved hjelp av influencere har LOUDS formidlet en historie de aldri hadde klarte å fortelle via tradisjonelle annonsekanaler.