Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din brukeropplevelse av vårt nettsted bedre. Du kan lese mer om dette i vår personvernerklæring.
Jeg forstår

Unilever

KEEP YOUR COOL

I konseptet "Keep your cool" inviterte Axe og Egmont People noen av Norges største gamere til en episk konkurranse. Det som skiller en nybegynner fra en erfaren gamer er evnen til å holde hodet kaldt i stressende situasjoner. Alle gamere vet at man presterer dårlig hvis man lar stresset ta overhånd. Med dette konseptet nådde Axe igjennom til en krevende målgruppe med en nylansering.

Da AXE skulle lansere sin nye duft Epic Fresh siktet de på en målgruppe som har vokst opp med adblock og som er vant til å sone ut når annonser spiller av.


Hovedmålgruppen var PC-gamere mellom 18 og 24.


Målet var derfor å bruke engasjerende og relevant kommunikasjon i kontekster hvor målgruppen bruker tid og interagerer, for å bidra med noe genuint på målgruppens hjemmebane.


Samarbeidet involverte Jonas "Baibai" Lihaug, Sander "Randulle" Dale, Dennis "Mikal" Vareide, og Mikael "Multiguru" Belgen Isaksen.

For å bryte igjennom skjønte vi at vi måtte lage genuint innhold målgruppen ønsket å bruke tid på, fremfor innhold de kunne ignorere. Vi landet på konseptet «Hold hodet kaldt», en episk spill-inspirert konkurranse med Norges største gamere.


AXE spilte hovedrollen: overdrevne referanser og humor profilerte merkevaren i en genuint morsom kontekst, og dramaturgien i innholdet sørget for at seerne fikk med seg AXE sitt produkt mange ganger.
Se den ferdige videoen her på "Selskapet" sin YouTube-kanal!
For kampanjen hentet vi inn fire erfarne gaming-underholdere med kredibilitet i målgruppen.
  • Jonas Lihaug
    Jonas har laget gaming-innhold på norsk YouTube siden 2014, både på egen kanal og i flere av NRKs nye satsninger.
  • Sander Dale
    Sander er Norges ubestridte konge av FIFA og fotballunderholdning på YouTube.
  • Dennis Vareide
    Dennis er Norges mest erfarne YouTube-gamer, og har de siste ti årene skapt underholdning og moro for en generasjon unge.
  • Martin Belgen Isaksen
    Martin er en erfaren gamer som har laget innhold siden tenårene i sine egne kanaler.

Kommersiell rådgiver

Andreas Rosendahl

465 69 970

andreas.rosendahl@egmont.com

Se flere caser fra Egmont People: