I konseptet "Keep your cool" inviterte Axe og Egmont People noen av Norges største gamere til en episk konkurranse. Det som skiller en nybegynner fra en erfaren gamer er evnen til å holde hodet kaldt i stressende situasjoner. Alle gamere vet at man presterer dårlig hvis man lar stresset ta overhånd. Med dette konseptet nådde Axe igjennom til en krevende målgruppe med en nylansering.
Da AXE skulle lansere sin nye duft Epic Fresh siktet de på en målgruppe som har vokst opp med adblock og som er vant til å sone ut når annonser spiller av.
Hovedmålgruppen var PC-gamere mellom 18 og 24.
Målet var derfor å bruke engasjerende og relevant kommunikasjon i kontekster hvor målgruppen bruker tid og interagerer, for å bidra med noe genuint på målgruppens hjemmebane.
For å bryte igjennom skjønte vi at vi måtte lage genuint innhold målgruppen ønsket å bruke tid på, fremfor innhold de kunne ignorere. Vi landet på konseptet «Hold hodet kaldt», en episk spill-inspirert konkurranse med Norges største gamere.
Kommersiell rådgiver
Andreas Rosendahl
465 69 970
andreas.rosendahl@egmont.com